Tuhle otázku dostávám velmi často. Opet platí, že neexistuje jednotná odpověď, ale je několik doporučení, kterými je dobré se řídit. Pojďme se podívat, jak je to u Facebooku a Instagramu.

 Přidávání obsahu na sociální sítě Facebook a Instagram závisí na několika faktorech, jako jsou cílová skupina, typ obsahu, zvolená platforma a vaše marketingové a komunikační cíle. Obecně platí, že pravidelné přidávání obsahu je důležité pro udržení pozornosti vaší komunity a pro dosažení lepšího organického dosahu.

Ideální frekvence přidávání statických poříspěvků i reels videí je tedy různá. V první řadě bystě měli tvořit kvalitní příspěvky, které sledujícící (vaše zákazníky, hosty) baví. Kvalita je tedy prvotní. I k tomu slouží vypracovaná strategie a komunikační plán, díky kterému si každý den nebudete lámat hlavu s tím, co sdílet. Přečtěte si článek 13 důvodů, proč vytvořit strategii komunikace na sociálních sítích.

Dalším pomocníkem je tabulka s plánem obsahu na jednotlivé dny, které si připravíte s předstihem.

Dost bylo omáčky. 🙂 Jak to vidím já? Podle mých údajů je dostačující tvořit obsah na sítě 3x týdně, tedy 12 příspěvků měsíčně. Je to frekvence, kdy příspěvky stihnou i organicky růst a nepřebije je další příspěvek. Pokud ale má značka, služba co říct a vytváří hodnotu, baví lidi, vzdělává, má nápady a čas na tvorbu trendy videí, klidně to může být každý den. Co se týče Instagram a Facebook Stories, doporučuji je tvořit každý den, ideálně i ve více setech, např. 3 Stories videa z aktuálního dění (běžně jsou předtočená - např. připravujeme kávu, záběr na prostor restaurace, čepování piva apod.)

U každé tvorby obsahu, ať už organického i sponzorovaného, je důležité sledovat metriky, jako jsou zhlédnutí, lajky, sdílení a komentáře, abyste zjistili, jaké příspěvky nejlépe rezonují s vaší cílovou skupinou. Následně podle toho přizpůsobit svůj obsah a frekvenci příspěvků/reels videí. 

Experimentujte s různými formáty obsahu a publikováním v různých časech, abyste zjistili, co funguje nejlépe. Nedoporučuji přidávat pouze statické příspěvky, ale zapojit i formát carousel (rotujícíc formát), reels videa.

Pravidelnou tvorbou obsahu se zákazníkům připomínáte. Pokud už dali váš profil sledovat, chtějí o vás vědět. Ukazujte jim, na co se u vás mohou těšit, co chystáte a co se u vás právě děje. Ukazujte prostor, zákulisí i příjemný personál. Ukažte na sítích, jací jste a budujte si tak s lidmi vztah. Zákazníci brzy jistě dorazí a pokud bude realita taková, jakou očekávali skrz sociální sítě, jistě se budou vracet.

Chcete pomoct v tvorbě obsahu na sociální sítě? Nebo svoji strategii komunikace nebo propagaci zkonzultovat? Napište mi na e-mail jana@jakusova.cz